17 Aralık 2012 Pazartesi

Dördüncü arıcılık kursumuz açıldı.

Özel Çine Arıcılık Müzesinde, Çine Halk Eğitim Merkezinin katkıları ile vermiş olduğum 4. Arıcılık kursu geçen hafta başladı. Kursa 31 kursiyer katılmakta. Fotoğrafları çarşamba günü yayınlarım artık.
Oldukça zevkli geçen kurs süresince havalardan dolayı pek arı açamasak bile bilgi anlamında dolu bir kurs verdiğimi düşünüyorum. Tabi ki gönül uygulama yapmak istiyor. Onuda şubattan sonra yapacağız artık.

Burada Melek hanım İstanbul'da. Anneannesi ile beraber. Onu çok özlesem de şubat ayına kadar sabretmem gerekiyor. 

Sağlık durumu  iyi ya bekliyoruz şimdilik.

Arılara gelirsek oldukça sıkıntılı bir süreç yaşadım. En son komşumun 3 kolonisini yağmaya kurban verdik.

Eldeki arılar oldukça iyi durumda, besin sıkıntıları vardı yağmacılık yolu ile hallettiler bu sıkıntıyı da.

2013 planlarında 100 arının üzerine çıkmak olduğu için onları çok güçlü tutmalıyım.

Gece sıcaklıklarındaki düşüş sıvı beslemeyi engellese de gündüzleri alabildikleri kadar koyu şurup veriyorum ki zamanında yapmadığım kış stok beslemesini şimdi yapmaya çalışıyorum. Bu denim en büyük hatam belkide. Arıcılıkta bir iş yapılması gereken zamanda yapılmak zorunda. 

Yakın dönemde elimde bir kaç proje var. 

Bunları yazmam gerekiyor. Belki bir iki tanesini hayata geçirebiliriz.

Tüm arıcılara kayıpsız bir kış diliyorum.

Hiç yorum yok: